Feedek

Ugatás

  • v2peti: Mi van, ha túlságosan híg a matéria? Akkor jogosan lehet használni a büntetőcédulákat? :) (2016.02.22. 10:40) A három kagyló
  • Kártevőirtó: @Kutya Úr: Mert a sajt csak a Tom és Jerry-ben kedvenc eledele az egérnek. Legközelebb kenj olcs... (2012.11.27. 18:15) "A rohadás jöjjön rád..."
  • Kutya Úr: @olajbogyóka: Folytatás egy héten belül :D (2011.12.08. 19:19) Kutyaélet Nagyinterjú
  • DieLente: pedig milyen jó kis sztori volt:D (2011.08.11. 15:57) Szabadnap
  • Kutya Úr: @olajbogyóka: Minden út a pohárhoz vezet! ;) (2011.04.02. 22:32) Hogyan NE basszunk be?

Címkék

dumaszínház (17) én (46) kritika (18) lakás (12) munka (31) pia (17) stand up (7) társadalom (37) vízilabda (12)

Idegek harca

2010.09.10. 16:43 Kutya Úr

Alapvetően türelmes ember vagyok. Már-már zavarbaejtően. De amit egyesek meg bírnak engedni maguknak a pult túloldaláról, az - most már kimondhatjuk - kibassza nálam a biztosítékot. Pultos vs. vendég szituációk következnek (18+) - csúnya szavakkal és gusztustalan gondolatokkal.

Úgy egy hónapja egy zúzós estén (melyik nem az?) beállt egy fazon a pult bejáratába. Lengőajtó, plusz ott van vele szemben egy borhűtő, nehéz mozogni.


- Légy szíves állj ki a pultból, mert így nem tudunk dolgozni. Mindenki ki lesz szolgálva, nyugodj meg - mondtam én.
- Te ne szóljál bele, azt sem tudod, ki vagyok.
- Tényleg nem tudom, valószínűleg azért, mert nem mutatkoztál be, és mert nem tereltünk együtt disznót. Ráadásul részeg vagy. Menj ki a pultból!
- Kussolj be, én az egyik tulajdonos vagyok! Hol van az üveg Moet-ém?!
- Lehet, hogy te vagy az egyik tulaj, lehet, hogy kértél egy üveg Moet-t, de egyrészt nem tőlem kérted, másrészt akkor is menj ki a pultból!
- Ki a fasznak képzeled magad...

Itt fogyott el a türelmem, átmentem a túloldalra megkérdezni a kollégákat, valaki felvette-e. Az egyikük mondta, hogy tud róla, ismeri, nehéz eset, majd ő kezeli. Térültem-fordultam, a fazon még mindig bent állt a pultban. Ki kellett vennem egy üveg bort a hűtőből, úgyhogy odamentem, hátat fordítottam neki, ahogy tudtam, kinyitottam a hűtőt, és benyúltam a borért. Ebben a pillanatban a csávó elkaptam az ingem gallérját, rántott rajta kettőt-hármat, majd tenyéréllel lebaszott egyet a tarkómra... Pár másodpercig magam elé meredtem, vettem egy mély levegőt, kivettem a bort a hűtőből és mentem tovább. Azon az estén minden pultban csinált valami illedelmeset, egyebek között hátba baszta egy pohárral a 160 centis kolléganőmet. Azóta nem találkoztunk, bár a haverjai járogatnak, hivatkoznak rá, és hasonlóan gyökér módon viselkednek.

A múlt héten szombaton egy kedves vendég ellopta a shakeremet a pultról. Mert az ugye úgy van, hogy az ember a legnagyobb mocsokban és szarban is törekszik a szépre, a jóra. Ebben benne van, hogy ha a lehetőség adott, a vendég orra előtt készítem az italt, a pulton. Ezért néhány shaker, meg keverőpohár ki van rakva a pultra. Viszont nem mindig tudok rájuk odafigyelni. Van, hogy a kollégák veszik le onnan, mert kell nekik, de akkor ők szólnak. És előfordul, hogy csak fogynak az eszközök. Ilyenkor a drága vendégek teszik el a kis táskájukba - mondván sokat várnak a piára, nekik jár ennyi kárpótlás. Na, most akkor tegyük fel, hogy amikor le kell cserélni a téli gumit nyárira, akkor hosszú sor áll a műhely előtt. Erre idegből odamész, és kirúgod az autószerelő kezéből csavarkulcsot? Legalább ennyi értelme van a pultról lopni. A kedvencem, amikor üveg piákért nyúlnak be a pultba. Legalább is azt hiszik, de jó esetben almalevet, vagy kókuszszirupot visznek haza. Felfoghatatlan.

Aztán volt olyan is, amikor egy részeg csóka másodszor jött hozzám rendelni. Már az első alkalommal is úszásban voltam. Beordított, hogy meghív egy piára, ha ő a következő. Amúgy is ő következett volna, úgyhogy belekezdtünk. Egy whisky-colát kért. Megcsináltam, kérdezem, mire hív meg? Hozzátettem, hogy egy sambuca belém férne. Erre közölte, hogy ja, nem most, majd legközelebb. Előfordul az ilyen, gondoltam magamban, adtam a számlát, amire képes volt 70 forint jattot otthagyni (1230-ra 1300). Úgy egy óra múlva még részegebben jött, kérte az előzőt, de zúzott jégre. Kiraktam a poharat a pultra, belenyestem a zúzott jeget, hátra nyúltam a whisky-ért, de mire visszafordultam, azt láttam, hogy a gyökér fogja a poharat, és visszabassza a jeget a pultba.

- Ezt most miért csináltad?
- Sok a jég. Tudom, hogy így próbáltok spórolni a pián...
- Azért csinálom a szemed előtt, hogy lásd, mennyit töltök a pohárba. És ha sok a jég, akkor mondd azt, de ne hajigáld a jeget a pultba, mert hátracsavarom a kezedet, kitöröm a vállad, és akkor majd dobálózhatsz, amivel tudsz. De ha nem én, akkor a biztonsági őr fogja ezt megcsinálni veled, de ő ki is tépi a kezedet és bele is szúrja a hátadba.

Bambán bámult, ebből úgy éreztem, megértette. Megcsináltam az italt, adtam a számlát. Adott egy 2000-est. Visszaadtam neki 500-at. Azért nem többet, mert nem volt apróm.

- Figyelj, nem ezerkettő-harminc?
- Figyelj, nem úgy volt, hogy meghívsz egy piára? És nem bebasztad a jeget a pultba? Nincs aprópénzem, amúgy kétszázhetven forintból meg még egy pohár sört sem tudsz venni. Se itt, se máshol. A jatt meg jót tesz a léleknek. Egészségedre!

Ezt a jelenetet végignézte egy fazon, aki már a felénél fuldoklott a röhögéstől. Amikor vége lett az előadásnak, gyorsan odalépett és gratulációk közepette átadta a névjegyét. Dr. XY - konfliktuskezelő... Úgy elkapott a röhögés, hogy fél percig sírva térdeltem a pultban.

Legutóbb meg arra lettem figyelmes, hogy valaki szívószállal dobál. Odafordulok, erre, mint az oviban, mindenki nézelődik ártatlan arccal. Pörgök tovább, épp a számítógépnél vagyok, megint érzem, hogy hozzám basznak egy adag szívószálat.

- Melyik volt az?
- Mi az, hogy melyik volt az? Hogy beszélsz a vendégekkel? Itt állok már legalább tíz perce és még nem szolgáltak ki.

Mondta ezt egy kulturált külsejű, középkorú úr. Befejeztem a fizettetést, majd odafordultam hozzá.

- Mire gondoltál, amikor hozzám basztad a szívószálakat?
- Nem hiszem el, hogy ennyit kell várni egy rendelésre! Én a főnöknek a haverja vagyok, az én haverjaim csinálják ezt a helyet, jó! Te meg azért vagy itt, hogy kiszolgálj!
- Tényleg? Nagyon érdekes! És mivel szolgálhatok? (Hogy basznád teherbe a kurva anyádat!)
- Adjál két bakardi-kólát. Nem is. Hármat!


Elkezdtem megcsinálni. Össze voltak fagyva a jégkockák, ami pont kapóra jött, mert így legalább neki tudtam esni a jégfésűvel, kicsit levezetni a feszkót. De a baromarcú fasz folytatta.


- Mérem ám! Azt is, hogy mennyi idő alatt csinálod meg, meg azt is, hogy mennyit töltesz bele! Most mit csapkodsz azzal a szarral?! Mosolyogjál, mert azért kapod a fizetésed! Ha minden rendben, még jattot is adok. Jó vagy, ügyes vagy, csak higyjél magadban!

Életemben először fordult velem elő ilyesmi: az idegtől elkezdtek remegni a térdeim, meg a kezem. Abban a pillanatban átsuhant az agyamon, mi lenne, ha átrántanám a pulton és addig ütném a fejét jéglapáttal, amíg ki nem hűl a teste. Aztán a beleit beszórnám a tánctérre, a gerincoszlopával meg szétverném az összes többi parasztnak a fejét, aki aznap este bunkó volt, benyúlt a pultba, integetett, vagy megfogott. Nem tettem meg. Ja, és 2460-ra 2500-at hagyott.

 

Minden műszak előtt elhatározom, hogy nem fogom felidegesíteni magam. De amikor elindul az őrület, eltörik bennem is valami. Integetnek, helóznak, benyúlnak a pultba, megfognak, piát borítanak a pultba, cigit dobnak a pultba... Minden este eljön az a pillanat, amikor egyszerűen már fizikailag képtelen vagyok több embert kiszolgálni. Három rendelést veszek fel egyszerre, de csak beleugat egy negyedik. És amikor befejezem az egyiket, és megkérdezem, kérnek-e még valamit, azt mondják nem, de mire kiviszem a számlát, eszükbe jut valami. Az emberek többsége nem ismeri a 'kérem' szót, csak azt, hogy 'lesz'. És hőbörög, és veri a pultot, de hajnali kettőre így is, úgy is csutka részeg mindenki. Vicceskedtem én ezekkel a dolgokkal a Comedy Central színpadán. Most kijött belőlem alpári módon is. De a biztonság kedvéért leírom tisztán, érthetően:
Azt az embert, aki kiszolgál téged, nem a seggedből rántottad elő. Emberi lény. Érzésekkel és szakértelemmel. Tiszteld azért, amit csinál. Főleg, ha jól csinálja. Soha ne akarj okosabb, erősebb lenni nála! Már csak azért se, mert nála vannak azok az italok, amiket meg szeretnél inni. Egészségedre!

A bejegyzés trackback címe:

https://dogslife.blog.hu/api/trackback/id/tr22286661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dotted 2010.09.10. 17:38:51

- lesz egy sör.
- jah, ha lesz, akkor megvárom.
ENNNYIII

olajbogyóka · http://psychogirl.blog.hu 2010.09.10. 18:15:39

fú, de tapló emberek vannak... igazából nem is hittem volna, hogy vannak akik ezeket képesek megcsinálni, és ilyen hangnemet engednek meg maguknak... az meg szerintem külön csoda, hogy nem húzol be némelyiknek egyet-kettőt :)

hangok súgták 2010.09.10. 21:35:02

mi lenne ha otthagynad a szodat?
20 eve ugyis ugyanaz a zene megy :DDD

-lesz egy VBK!
-milyen arànyban?
-ja, arànyban van? akkor nem kell...

vagy emlekszel Capaketrec Lacara?
-lesz egy sor.
-a lesznek en vagyok a feltetele; tolem viszont kerni kell!

Wannabe 2010.09.10. 21:35:26

Nem tudom hogyan lehet részeg, vagy legalábbis ittas emberektől beszámíthatóságot és józan viselkedést elvárni.

juhaszcs 2010.09.10. 21:55:46

Csak egy kérdés foglalkoztat mégpedig a jatt.
Te mennyit adsz a szállitóknak amikor beviszik az árut a kocsmába?
Csak azért mert általában a pincérek 20-30 forintot szoktak adni azért a mutatványért,hogy a 65 kilós hordót lecipelik pincébe-padlásra.
Nos ha nektek ennyit ér a szállitó munkája aki ugyan azt csinálja mint ti azzal a különbséggel,hogy ők hordóban csicskáznak a sörrel Ti meg pohárral akkor ez a jatt amit azért kapsz,hogy kibaszd az asztalra a sört még soknak is mondható.Szóval ne reklamálj addig ameddig Te /ha nem igy van elnézést/ sem jattolsz.

balazsman 2010.09.10. 22:08:49

inkább a Tesco polcfeltöltés, mint a vendéglátózás...

Előzékeny felszolgáló 2010.09.10. 22:14:40

Át tudom érezni a sorsod, koléga. Bár velem valamelyest könnyedebb esetek történnek. Én inkább ostobaságot látok, nem agresszivitást. De a vendég igazán ritka állatfaj tud lenni. Viszont szerencsére ők vannak kevesebben, és a kedves, rendes, igazán jó fej vendégek talán kompenzálják a barmokat.

Thresher 2010.09.10. 22:31:13

Én részegen csak udvariasabb vagyok! :)

A "Főnök testvérébek a koszorúslánya vagyok"-típusú dumáktol hányok... Egy bulin voltam "ajtónálló", aki fenn volt a listán, annak nem volt beugró. Mindig, de mindig volt olyan, hogy ő polgármester sógora, a főnököm haverja stb... A kulcs a hideg udvariasság.

-Tod ki vagyok?
-Sajnos nem ismerem magát.
-A Gyuri haverja vagyok hülyegyerek.
-Sajnálom, nem engedhetem be, de ha felhívja a Gyurit, biztos beengedi, ő is itt van.
-Akó hívd ki bazmeg.
-Nem tehetem, sajnos éppen dolgozom. De tényleg hívja fel, és nem lesz félreértés.

Vége az hogy vagy fizet, vagy elmegy...de kurvára nem hív fel senkit.

Régebben én is felhúztam magam minden szaron, de rájöttem, hogy nem érdemli meg minden szarjankó hogy felhúzzam magam.

sorica123 (törölt) 2010.09.10. 22:50:19

@Wannabe: meglepő, de van olyan ember, aki részegen se érzi szükségét, hogy a személyzeten demonstrálja, mekkora HVCs ő és mennyire hasra kell előtte esni. A negyediknek belepofázás más, az bárkivel előfordul, főleg egy bizonyos maligánfok felett.

magique 2010.09.10. 23:23:30

A ritka tapló vendégek elviseléséhez extra türelem és lélekjelenlét szükséges, minden tiszteletem a vendéglátósé, aki az ilyen helyzeteket is képes adekvátan kezelni. Ám mintha itt némely esetben túl lenne pörögve a dolog, főleg a- magas -jatt alapvetőként kezelése kelt visszatetszést. Ha a kiszolgálás gyors, profi, előzékeny esetleg még egy mosoly, jó szó is jár mellé jó szívvel toldom meg a számla végösszegét. De önmagában egy sör lecsapolásáért elvárni a 15-20% borravalót enyhe túlzás.

Első mohikán 2010.09.11. 01:29:13

@magique: Nem várja el.Csupán annyit, hogy EMBERként kezeljék.

Első mohikán 2010.09.11. 01:34:01

@juhaszcs: A "szállítók" fizetést, bért kapnak. Vagy fix havit, vagy címarányosan. A pincérek nem kapnak fizetést, ők a havonta összegyűlt jattot osztják szét egymás között a ledolgozott órák arányában. Az előbbi esetben miért járna jatt az egyébként megfizetett munkádért, az utóbbiban miért ne, ha ebből jön össze a fizetése? Érted már?

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.09.11. 02:08:21

Hát igen, kemény szakma a vendéglátózás.
Mondjuk én eleve abból indulok ki, hogy aki részeg, azért iszik, mert józanul nem bírja magát elviselni. És nem hagyom magam felizgatni tőle. Ha kér egy számot és dob a kehelybe, szépen eljátszom, ha nem dob, akkor hallgathatja a többi szép zenét.

Prepaid borravaló. :)

Ez mondjuk az angol hajókon nincs, de ott meg is fizetnek tisztességgel.

Akvyr 2010.09.11. 03:15:05

Vannak ismerőseim a pult túloldaláról, ők is mondják mennyire durván sok a köcsög néha, de én nekik is mindig elmondom, hogy az én standard dumám a "Szia, egy XY-t szeretnék, köszi" ehhez képest többnyire elém van baszva mormogva valami korsó 75-80%áig csapolt sör. Angliában pölö rács van a pulton, mert úgy túlcsapolják, hogy tocsogjon...
Nem mellesleg néha egyszerűen nem értem mit csinál hat darab pultos, hogy öt fős vendégsort negyed óra kiszolgálni. Tényleg rohadt idegesítő az indokoltnál sokszor többet ácsorogni, amikor a barátaid várnak az asztalnál, és minden újabb ember saját különálló sort kezd alkotni a pult körül...

énszóltam 2010.09.11. 05:23:29

valahogy nekem is a borravaló jutott eszembe(dde kátom másnak), mennyit jattolsz a gumisnál ahol az a sor a téligumi cserénél, és a boltban.

Én személy szerint azért utálom, mert sose tudom mennyit adjak, azért van mindennek ára, kérjetek érte annyit amennyit gondoltok, ezt a jattolos baromságot meg el kéne felejteni.

Ja a sztorihoz meg, köcsögök minenhol vannak, ahol isznak ott meg még több.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.09.11. 06:43:55

Ezzel a cikkel ugyan nem azt sikerült bizonyítania az írójának, hogy különb lenne a vendégeinél, hanem hogy tahóbb náluk. Fogalmazni nem tud, szókincse eléggé nemi élet specifikus, csoda ha nem bukott meg fogalmazásból.

Aztán meg a vendég fizet, ez a pultos meg munkaidőben van, azokból az emberekből él, akiket leszól a cikkben. Ha ők nem lennének, akkor a szerző munkájára sem lenne szükség, és írói munkásságához is más témát kellene keresnie.

Sem megértést, sem 5 forint borravalót nem érdemel, de még a cikk elolvasására szánt időért is kár az igénytelen stílus miatt.

atila68 (törölt) 2010.09.11. 08:09:03

Sok frusztrált, anyu, apu, feleség, férj, főnök, elöljáró (vagy ezek szabadon választott kombinációja) által frusztrált ember, bemegy egy ilyen helyre és arcoskodik. Az ilyen üvöltözik a Tescoban a minimálbéres pénztárossal ha nincs vonalkód a cuccon.
Szánalmas kisemberek.

Megjegyzem (még lánykoromban) azt csináltam, hogy ha volt a sör 300(igen, nem ma volt) betoltam a pulton egy ezrest, hogy "Itt az előző körből a saram, de ha már itt vagyok csinálj még kettőt légyszíves. Köszönöm!"
Tízből kilencszer bejött.

Aki meg azzal nyomul, hogy "tudod ki vagyok", meg az "én apukám itt a bakter" az nem a pultból kéri, meg elenged olyat, hogy "kirúgatlak geci", annak lövése nincs róla, hogy milyen érték a tapasztalt strapabíró jómunkásember.

Garp 2010.09.11. 08:33:20

Az ilyenek nem vendégek, csak fogyasztók.
Lehet én vagyok konzervatív, de ismeretlenekkel magázódni szeretek, udvariasan. Utálom, amikor a pult mögül tegezést kapok vissza. Ilyen is van.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.11. 09:09:29

Hülye a poszt írója! (ez még nem volt, ugye? :D)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.11. 09:11:57

@Akitlosz: nézd már meg a blog többi posztját! Szerintem ezek amolyan novella-féleségek, stílusgyakorlatok, ilyesmik... :)

Alfdam · http://alpha.blog.hu 2010.09.11. 10:10:53

Láthatóan már-már zavarbaejtően türelmes ember vagy. :D :D :D

AarhNie 2010.09.11. 10:24:48

"Adott egy 2000-est. Visszaadtam neki 500-at. Azért nem többet, mert nem volt apróm.

- Figyelj, nem ezerkettő-harminc?"

Azért egy ilyen visszaadásnál - azzal együtt, hogy nem dobálok jeget a pultba - nekem az jön le, hogy át akarnak baszni!

NilsMF 2010.09.11. 10:51:41

Ez a "csak ennyi/annyi jattot adott" szöveg, ez szerintem ultragáz. Bazmeg, horroráron van már mérve mindenhol az alkohol, ne te legyél már megsértődve, ha kevés jattot kapsz! Inkább köszönd meg szépen a 20 Ft-ot is, a durván minuszos családi költségvetésekből. Tudtommal te azért kapsz fizetést, hogy pl. sört csapolj, szóval ne sírjon már a szád, hogy kevés az extra... Amúgy a Comedy Central-os stand-upok tetszettek. De ez az írás kurvára nem.

zoone 2010.09.11. 10:57:02

"Abban a pillanatban átsuhant az agyamon, mi lenne, ha átrántanám a pulton és addig ütném a fejét jéglapáttal, amíg ki nem hűl a teste. Aztán a beleit beszórnám a tánctérre, a gerincoszlopával meg szétverném az összes többi parasztnak a fejét, aki aznap este bunkó volt, benyúlt a pultba, integetett, vagy megfogott."

Gyongyszem. Grat.
Kevesen birjak ilyen ekesszoloan szavakba onteni az indulataikat.

zoone 2010.09.11. 10:58:14

@NilsMF:
Nnna, ismet: az irott szoveg ertelmezese tanulhato. Gyakorolj sokat.

yoonder84 2010.09.11. 11:01:51

A sok értelmetlenkedőnek ajánlom, h csak egy napra próbálja ki a dolgot. Kedves vendég kér 2 dl szódát (kb 2x30 Ft), amiért elgyalogolsz a pult egyik végéből a másikba, majd mosolyogva visszatérsz, erre kitalálja, h jah legyen még egy, ismét az előző kör és mikor újra visszatérsz mosolyogva, megjelenik egy harmadik ember mellette, akinek kér ismét 2 dl szódát, majd a kezedbe adott 200asból még vigyél vissza neki egy 20ast. Az ember nem várná el a jattot, ha a vendég normális és jófej módon áll a dologhoz. De ha beszivat, akkor vmivel kompenzálja a dolgot.

zoone 2010.09.11. 11:02:13

@Akitlosz:

Nekem a te hozzaszolasod dobta be a torolkozot, bar te csak az egyik vagy a tobbi satuhulye hozzaszolo kozul, aki nem kepes megerteni a cikk temajat.

Ja, szarrago nyarspolgar vagy egyebkent.

Piócás ember 2010.09.11. 11:14:37

Jelegzetesen Kelet-európai bár (kocsma). Sem vendégként, sem dolgozni nem térnék be.

A testi sértésért jogi úton lehet elégtételt venni, alapesetben felfüggesztett börtönnel jár. Tanúk feltehetően vannak, vagy van kamera. Ha meg valóban ő a tulaj, akkor minek dolgozol ott?

yoonder84 2010.09.11. 11:16:24

@Akitlosz: Ha bemész egy vendéglátó egységbe, akkor a kirakott árak a kiszolgálás és az étel/ital árai ez tény. Amennyiben kifejezetten elégedett vagy, mert szépen mosolygott a pultoslány, extra igényeid voltak stb stb, akkor adhatsz borravalót DE ne képzeld azt, h 20-30 ft jattért bunkózhatsz egy emberi lénnyel és úgy beszélhetsz vele, mintha a szolgád lenne...

ninimimi 2010.09.11. 15:02:18

"Azt az embert, aki kiszolgál téged, nem a seggedből rántottad elő. Emberi lény. Érzésekkel és szakértelemmel. Tiszteld..."

Eddig is tudtam, de itt most le van írva, mit képzel a világról egy hazai "vendég"-látós.
Magyarországon 20 éve megbukott az állami monopóliumokra épülő diktatúra. Ahol persze az "vendéglő" is állami volt, tehát hírből sem ismerték, milyen az, amikor harcolni kell a vendégért, amiből következik (boldogabb országokban), hogy a vevő a király. Nálunk a pincérek számottevő része ma is olyan, aki a kommunizmusban tanulta a "szakmát". Az a bökkenő - s ez az utóbbi 20 év keserves tanulsága -, hogy a szemléletet átadják az utánuk jövőknek: "Nehogymá' azt higgye az a bunkó vendég, hogy...!" Mint egyik beteg alma a másiknak a rothadást.
Azt eddig is láttam a hazai pincérek ábrázatán, mit gondolnak a "vendég"-eikről. Most végre leírva is látom, mi zakatol egy hazai "pincér" - vagy "pultos" - fejében. Folyamatos harc nekik az élet, háború a sok bunkó "vendéggel" szemben. Szar lehet így élni, dolgozni, azonban ez magánügy. Ami nem az, hogy (főleg) emiatt a mentalitás miatt nem lehet normális vendéglátás Magyarországon.

Akinek bármi kétsége van, mi a normális, az lépjen már kettőt nyugati irányban Hegyeshalomnál! Nézze meg, mit csinál egy igazi pincér, igazi pultos, igazi biztonsági őr, igazi... Felsorolhatnám az összes szakmát és mesterséget.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.11. 15:08:42

@ninimimi: ekkora fasságot hogy lehet leírni?

(Ahol persze az "vendéglő" is állami volt, tehát hírből sem ismerték, milyen az, amikor harcolni kell a vendégért,)

Napersze... kár, hogy a vendéglők-kocsmák-talponfekvők-egyéb hasonló helyek egy része már a születésem idején is magánkézben volt... :DDD

blogponthunick 2010.09.11. 15:28:31

Na hoppá, akkor ez az a csávó,akit a KomediCentrálon láttam, és alapvetően tetszettek a poénjai, de többé mégsem néztem meg, sőt ha meglátom, elkapcsolom. Miért? Mert a műsorának valami ilyesmi volt a mottója, hogy [vendégként] "ne akarjunk okosabbak lenni, mint a vendéglátásban dolgozók". Néhány egyéb szösszenet, amire emlékszem (bocs a pontatlan idézetekért, de hosszú hónapokkal ezelőtt láttam a műsort):
1) Külföldi vendég bejön a romkocsmába (gondolom, kert vagy nagy hodály), nem köszön. Pultos csávónál kér egy italt, az meg nem ad, hanem többször elismétli, hogy "Háj", meg "Hello". (A poén: sokadikra a vendég visszaköszön.)
2) Megint külföldi vendég, nem ad jattot. Pultos megsértődik, rámutat a táblára, amire ki van írva, hogy "Tipping is sexy." (A poén: "Who is tipping?" - kérdezi a vendég.)
3) A vendég visszaküldi a cézársalátát, mert ő parmezánreszelékkel, és nem -forgáccsal kérte. A vérig sértett séf leveszi a zokniját, és a bőrkeményedését ráreszeli a salátára.
Nekem itt fordult fel a gyomrom (bár tudom, hogy egy stand-up során nem feltétlenül a színtiszta valóság hangzik el).

Summa: mint romkocsma-látogatót és tudatos fogyasztót nagyon irritál a posztoló. Valahogy úgy tűnik, mintha azért ment volna vendéglátósnak, hogy véresre keresse magát két hónap alatt, ami persze nem jött be. Sértettség van, önérzet van és vendég pedig érezze magát megtisztelve, hogy Ő(!) szolgálja ki. Azt nem kalkulálta bele, hogy az emberek nem egy formák, van köztük sok bunkó, bepiálva meg aztán végképp.

1230-ra meg 270 Ft-ot szó nélkül lenyúlni... Hát baszki...!!! Rendben van, hogy nincs aprója, de egy "Tudnál kisebbet adni, nincs apróm" azért simán belefér, bármekkora tahó is vendég. (Spicces vagy részeg vendégeket szándékosan lehúzni a számlázásnál/visszaadásnál meg aztán a legalja... )

Kérdésem továbbá, hogy az első sztoriban szereplő figurát miért nem szúrta hátba önnön kezével a kettes sz. sztori biztonsági személyzete? A kézhátracsavarós hőbörgés meg kifejezettén hülyén hangzik annak a szájából aki szó nélkül tűri, hogy tarkónb*sszák, és poharakat vagdossanak a kolléganőjéhez.

Önérzet van, magas ló van, de az emberekhez (az előbbiek miatt) nem tud úgy viszonyulni, hogy többségében jól jöjjön ki a dologból. Pedig a vendéglátós szakmában ez alapvető lenne.

A félreértések elkerülése végett: a sok sötét tapló miatti elégedetlenkedését megértem, de akinek a nem köszönő vendég is említésre méltó sérelem, kevés embert találhat önmagához méltóan udvariasnak. Nehéz lesz ez így.

ninimimi 2010.09.11. 15:32:00

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: ekkora fasságot hogy lehet leírni?

A kommunista "alkotmány" egyik pontja volt, hogy a "társadalmi tulajdon" a rendszer alapja. Az, hogy gebinbe, meg mindenféle "magántulajdon-szerű" megoldásba belement a hatalom, (az agónia kezdetén) semmit nem változtatott az alapokon. Azon, hogy a legfőbb úr nem a piac (a vevő), hanem a diktatúra volt, amelyiknek képviselője egyetlen tollvonással bármit, bármilyen eredményt semmivé tehetett. Ezért vele kellett "jóba lenni".
Hiába ment jól az első nagyobb magánpanzió Budán. Amikor egy főelvtársnak nem tetszett, egyetlen nap alatt elvették a "tulajdonos"-tól. Pedig az már a nyolcvanas évek közepén volt.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.11. 15:44:49

@ninimimi: bocs picim, de egy magadfajta ostoba, korlátolt seggfejjel nincs miről beszélnem. Kérdezd anyádékat, talán a szüleik elbeszéléseiből még emlékeznek rá, mi volt itt a gengszterváltás előtt, nem csak a csököttagyú történelemkönyvírók baromságaiból tájékozódnak a múltat illetően. :DDD

ninimimi 2010.09.11. 15:51:49

@blogponthunick: "Külföldi vendég bejön a romkocsmába (gondolom, kert vagy nagy hodály), nem köszön."

A szerencsétlen hova tévedt! Ő sem tudta eddig, milyen egy posztkomcsi ország "vendéglátása".
Döbbenetes, milyen sarkaltos kérdés ezeknek a magukat "pincérnek", meg "vendéglátós"-nak, "kereskedő"-nek képzelőknek a vendég, a vevő előre köszönése. Már itt, a kontaktus első másodpercénél kiütközik a kommunizmusból ittragadt agybaj.

Nyugaton még soha, de soha nem találkoztam ezzel a "problémával". Pedig, hála az égnek pár(tíz)ezerszer már volt alkalmam ottani szolgáltatásokat igénybevenni.

ninimimi 2010.09.11. 15:54:10

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: " bocs picim, de egy magadfajta ostoba, korlátolt seggfejjel nincs miről beszélnem."

Pedig olyan kíváncsi lettem volna az "ész"-érveidre. Vagy ezek voltak azok?

ninimimi 2010.09.11. 17:20:24

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Több mint egy órája hiányoltam az (ész)érveidet, úgy látszik, hiába.

Úgyhogy bocs picim, de eszerint te vagy az ostoba, korlátolt seggfej.

Kutya Úr · http://dogslife.blog.hu/ 2010.09.11. 17:50:26

Örülök, hogy sikerült felkavarnom az állóvizet. Reagálok majd mindenre, de mennem kell dolgozni. A leírt esetek megtörténtek, de szélsőségesek. Természetesen nem ez a jellemző. Tegnap pl nyugi volt, el is adtam nyugodtan és kulturáltan 2 üveg Moet rosét. És senki nem utált senkit.

ninimimi 2010.09.11. 18:40:54

Eszembe jutott egy hasonlat, amivel talán hozzá tudok járulni ennek a szerencsétlen országnak a mentális gyógyulásához.

Kérem, hogy figyeljenek azok a szakmabeliek, vendéglátósok, kereskedők, bolti eladók, akiknek gyakran problémát okoz, hogy köszön-e (főleg előre) a vevő. Képzeljék el, hogy a barátjuk, barátnőjük, munkatársuk, rokonuk éppen összetalálkozik velük, vagy vendégségbe megy hozzájuk! Fölmerül-e bennük valaha is, vagy fölmerült-e velük kapcsolatban eddig bármikor, hogy melyikük köszönt előre?

Normális esetben biztosan nem. Normális ország emberi viszonyaira ez a szolgáltatási jellegű (és a legtöbb munka-) kapcsolatban is pontosan így igaz.

yoonder84 2010.09.11. 20:33:46

@ninimimi: Nem lehet, h ezt az emberek általában úgy csinálják, h aki belép egy helyiségbe, akkor az köszön? És nemtom téged hogy tanítottak, de ha szeretnél vmit, akkor kiejted azt a varázsszót, h kérek szépen és ha megkapod akkor azt a bizonyára hihetetlenül nehéz magyar szót mondod, h köszönöm. Nem tudom ez miért olyan nagy elvárás valakitől, ahelyett, h "két sört", majd pofánfúj cigifüsttel aztán "de kevés habbal ám".

balazsman 2010.09.11. 21:33:58

@Kutya Úr: ha nem MOET-t vesz nem ember a vendég?

yoonder84 2010.09.12. 02:22:38

@balazsman: Kajak ennyire bonyolult elemezni egy szöveget? Írd már meg kérlek, h erre miből következtettél? Nem attól lesz normális az ember, amit iszik (mondjuk fura, amikor hajós rumot kér vki a "párocskájának" és magának vmi kommersz vodkát), hanem ahogy beszél és viselkedik...

yoonder84 2010.09.12. 02:26:39

Kutya úr... Amúgy jöhetne egy poszt a legundorítóbb piákról, amiket kértek tőled. Sztem a hozzászólásokban is lenne pár gyöngyszem :).

atila68 (törölt) 2010.09.12. 08:24:05

Még mindig azt mondom, hogy tízből kilencszer amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten.
Ha elmarad a fogadjisten még mindig elmehetek a másik kilenc helyre, mert kocsmába, étterembe azért megyek, hogy jól érezzem magam, nem azért, hogy küzdjek.

ninimimi 2010.09.12. 15:37:27

"Kocsmába, étterembe azért megyek, hogy jól érezzem magam, nem azért, hogy küzdjek."

Ez az, amit ezek a bolsevik diktatúrából itt maradt szemlélettel vert "pincérek", "kereskedők", azaz árukiosztók sohasem fognak megérteni. Számukra felfoghatatlan, hogy nem ők tesznek szívességet azzal, hogy árut, szolgáltatást nyújtanak a vendégnek, hanem éppen fordítva: a vendég tesz szívességet, hogy náluk akarja (próbálja) jól érezni magát.

Tehát semmi joguk és alapjuk a vendég neveltetésén filozofálni, egyáltalán gondolkodni, nemhogy szóvátenni. ("nemtom téged hogy tanítottak, de ha szeretnél vmit")

Ha majd már teljességgel a piacgazdaság - és nem "egyéb" szempont - dönti el, melyik tulaj marad talpon, akkortól nem lesz ez probléma Magyarországon sem.

yoonder84 2010.09.12. 17:15:14

@ninimimi: De vszeg egy boltba se úgy fogsz bemenni, h leversz vmi piát, felmosatod a személyzettel, közben ordítasz velük, h igyekezzenek, mert nem akarod, h ragadjon a cipőd a padlón, aztán nem mész oda a hús részleghez, h adjon 20 deka darálthúst de kurva gyorsan és ami esetleg felesleges, azt hozzávágod, mert egy köcsög szemét volt, h át akart verni és két dekával többet mért le...
De a te nagy nyugat európai szemléleted szerint aki dolgozik azt neked minden tudásod szerint szopatnod kell, mert ezért kapja a fizetését és semmi joga ahhoz, h emberként viselkedjenek vele... Gratulálok a neveltetésedhez és őszintén remélem, h nem találkozunk össze soha az életben mint pultos és vendég...

ninimimi 2010.09.12. 17:34:27

Vszeg a többi "vendéged" fejébe is azt kényszer-képzeled bele, amit az enyémbe, és amit én sem írtam, ami csak a te agyadban fortyog folyvást.

"Gratulálok a neveltetésedhez és őszintén remélem, h nem találkozunk össze soha az életben mint pultos és vendég..."

Látod, ebben végre egyetértünk.

yoonder84 2010.09.12. 18:01:45

@ninimimi: Te írtad, h a pultosoknak "semmi joguk és alapjuk a vendég neveltetésén filozofálni, egyáltalán gondolkodni, nemhogy szóvátenni". Azért nehogy már mindent el kelljen viselni azért, mert a mélyen tisztelt vendéget nem tanították meg otthon viselkedni. A pofátlan, kötekedő vendégeket ki kéne vágni a fenébe. Vszeg az olyanok miatt szívja meg a normális ember is. Velem se egyszer fordult már elő, h legnagyobb úszásban meg kell várni, mire a szent és sérthetetlen fél méternél messzebb már nem látó, de azért nagy szájjal még rendelkező vendég mélységesen fel van háborodva, mert nem hagyom beszélgetni a barátjával és meginni a sörét anélkül h fizettetném vele a számlát, mert 40 másik ember is szeretne vmi inni.

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.09.12. 22:44:01

furcsa mód, nekem sosem jutott eszembe basztatni a pincéreket/pincérlányokat, még akkor sem, mikor 3/4 órát vártam egy sörre. Vagy ilyen kurvajólnevelt vagyok, vagy a legfaszább helyekre járok.

Kutya Úr · http://dogslife.blog.hu/ 2010.09.13. 14:17:52

@blogponthunick: Aki megütött, saját testőrséggel érkezett. A "mi" biztonsági őrünk látta az esetet, két méter magas, 140 kiló színhús. Kérdeztem is tőle, mi a helyzet, erre széttárta a kezeit. Képzelheted, én hogy beszartam, ha már ő is tehetetlen.
Minden másra igyekeztem kielégítően válaszolni egy új bejegyzésben.

Kutya Úr · http://dogslife.blog.hu/ 2010.09.13. 14:18:37

@pelenkás_bajkeverő: Azért azt te is tudod, hogy ezek a dolgok nem így működnek :D

Kutya Úr · http://dogslife.blog.hu/ 2010.09.13. 17:37:19

@ninimimi: Nagyon szeretném, ha nyitnál egy szórakozóhelyet! Vagy egy éttermet! Vagy egy vendéglátós iskolát, vagy bármi hasonlót!

Kutya Úr · http://dogslife.blog.hu/ 2010.09.13. 17:52:32

@balazsman: Valóban mindkét esetben a Moet-val példálóztam. Egyrészt mert ez a tényszerű, másrészt meg úgy gondolom, a jártasabb és a kevésbé tájékozott olvasó is tudja, miről van szó.
Ha Moet-t rendel az ember (vagy Veuve Cliquot-t, vagy Mumm-ot is mondhatnék), feltételezhetünk róla egyfajta italkultúrát és vagyoni helyzetet. Hiszen - ahogy többen meg is jegyeztétek - nem mindenki teheti meg, hogy 20.000 forintot fizessen egy üveg pezsgőért. Akár többször is egy este folyamán. Éppen ezért nekem sem mindegy, és neki sem mindegy, hogyan sikerül azt a rendelést megcsinálnom. A másik dolog: aki a saját tulajdonában lévő szórakozóhelyen kikéri az egyik legdrágább pezsgőt (már abszurd), arról talán feltételezhető, hogy nem üti le az alkalmazottját. Ebben az esetben ez megdőlt, ezért leírtam, mert jó példa.
Magam nem szeretem a pezsgőket, de ha arról van szó, én a Hungária Extra Dry-ra szavazok. És aki ezt kér tőlem, azt is emberként kezelem, mint ahogy alapvetően minden vendégemet. Visszafelé nem szokott működni, ezért írtam a bejegyzést.

atila68 (törölt) 2010.09.13. 19:01:27

@ninimimi:
Szerintem félreértesz.
Aki nem tud viselkedni ne lepődjön meg ha nem szolgálják ki rendesen.

NilsMF 2010.09.13. 21:59:59

@zoone: "...Előfordul az ilyen, gondoltam magamban, adtam a számlát, amire képes volt 70 forint jattot otthagyni (1230-ra 1300)."
"Ja, és 2460-ra 2500-at hagyott."
Mit értelmeztem rosszul? Felfogtam, hogy a szerzőt idegesítik a tahó vendégek, ebben egyet is értünk. Az is lejön viszont belőle, hogy 'hú, mekkora tahó, ÉS MÉG A JATT IS KEVÉS' ami számomra azt sugallja (tessék nyugodtan megcáfolni) hogy eleve kevésnek ítéli, akkor is, ha nem tahó a vendég. na, és EZ A GÁZ szerintem.
Szóval, zoone, előbb tanuld meg TE értelmezni a leírtakat.

ninimimi 2010.09.15. 09:15:48

@atila68: Bocs, hogy az előző véleményed alapján úgy tűnt, a (szerintem) normálisak táborát erősíted. A "pontosításod" alapján már egyértelmű, hogy nem.

"Aki nem tud viselkedni ne lepődjön meg ha nem szolgálják ki rendesen."

Normális rendszerben született, felnőtt, ilyenektől szakmát tanult emberek nem veszik magukra más felnőttek nevelésének gondját. (Az atyáskodó, a felnőtteket is gyereknek tekintő bolsevik diktatúra egyik jellemzője volt ez.)

Tudják, hogy épp elég nekik a felszínen maradni a piac törvényei szerint, és a rendes (barátságos) kiszolgálás egyedüli feltétele, hogy rendesen fizeti a számlát a vendég. Akit valóban a vendégének tekint, mert rég rájött, hogy sokkal egyszerűbb valóban szeretni, mint örökké küzdeni vele, meg a hibáin fintorogni, mérgelődni.

ninimimi 2010.09.15. 09:21:53

@Kutya Úr: "Nagyon szeretném, ha nyitnál egy szórakozóhelyet! Vagy egy éttermet! Vagy egy vendéglátós iskolát, vagy bármi hasonlót!"

Telitalálat, valóban szándékomban áll. Nem árulom el, hol, ez üzleti titok. Ha már elindult, meghívlak.

ninimimi 2010.09.15. 09:25:19

@Kutya Úr: Ja, és előre fogok neked köszönni, és akkor is mosolyogni fogok rád, ha nem köszönsz vissza (azt hiszem, észre sem fogom venni, mert lesz elég értelmes dolgom), de ettől még nem fog leesni a korona a fejemről.

Kutya Úr · http://dogslife.blog.hu/ 2010.09.15. 21:01:17

@ninimimi: Most komolyan felcsigáztál! Várom!

hangok súgták 2010.09.16. 21:23:57

aztakurva mi van itt! kutya sose voltunk valami orszagos cimborak, es megis, majdnem elkezdtem az erveid mellett replikazni, de szartengerbe vizet hordani...
az elso balfasz kommentelonek meg valaszolni akartam.
aztan meglattam a kovetkezo gyokeret.
az ilyeneknek uzenem, attol, hogy apadnak etterme van, te meg nem vagy vendeglatos!
vagy hogy menjunk nyugatra... megint ez az impotens buzi duma, hogy itthon milyen szar... ha nem jarulsz hozza legalabb egy hangos "koszonom"-mel az orszagepiteshez, a gyereked is ebben no fel...
Vadnyugat-Europaban elek, neha megiszom egy sort, es visszasirom a magyar vendegszeretet.
amugy anyatok mennyit fut 100-on bojlerrel a hatan?
a nyugati biztonsagi or ugyanugy lop, a nyugati vendeglatos is csak akkor mosolyog, ha be van baszva, vagy nyulja a vendeget, vagy rendesen megfizetik, mint pl hajon...
AMUGY NEM BELOLETEK ELUNK BASSZATOK MEG HANEM A FONOKUNKBOL, akinek gyakran azert jut, mert nekunk nem... es a begyujtott elmenyadagok tartjak bennunk a lelket, az a sok kedves, min. alapfokon nevelt ismeros, akik ha vegigmesz a Wesselenyi utcan messzirol koszonnek...
kutya, respekt a turelmed elott. ilyen ez a popszakma, mindig tanit! :)

u.i. taxisnak, ha nem utkozott, orvosnak, ha a jo labadat gipszezte be, pultosnak, ha a faszat nem logatta a sorodbe, 10szazalek jatt mar feler egy "szep munka volt, haver"-rel... de konyorgom, a KEREM, KOSZONOM szavak hasznalataert meg senkit nem dobattak ki a biztonsagi orokkel...

hangok súgták 2010.09.16. 21:30:02

ja, es kiszolgaltam mar par nagymenot... minimum a testoruk elore koszont... a nagymeno lehet szukszavu is, de a kurvara nem a vendeglatos hatan futja a nagypalyat...

Buci987 2010.09.17. 21:32:20

Idegesít, hogy csúcsidőben 200 szomjas vendég kontra 6 pultos helyzetben lassan kapod meg az italod?
Mivel gyorsíthatod a kiszolgálást?
- Behajolsz a pultba? - Nem
- Kalimpálsz, pénzt lóbálsz a bartender előtt? - Nem
- Beszólogatsz? - Nem
- Jelzed, hogy te már "legalább tíz perce ott állsz"? - Nem

Látványos szemforgatás helyett eltöltheted hasznosan is a várkozással töltött időd.

Például:
- Kitalálod, hogy te meg a haverjaid mit akartok inni (és nem akkor fordulsz hátra, hogy "sanya te mit iszol?", amikor odaér a bartender.
- Előveszed a pénztárcád, pénzed , nem kell a pontos összeget, csak a pénztárcát. (bármilyen meglepő is ez sokaknak a kiszolgálás végén fizetni kell).
- Egyszerre mondod el a rendelésed, és nem tételenként. (Egyszerre több tételt is meg tud jegyezni a bartender, ha pedig nem és visszakérdez azaz ő baja. "Akinek nincs a fejében, annak benne van a lábában")
- Lehetőleg ne egyesével rendeljetek és fizessetek a haverjaitokkal, hanem osszátok el a végén a számlát. (Ezt azt hiszem nem kell magyarázni)
- Ha a bartender megkérdezi, hogy adhat-e még valamit, akkor ne vágd rá a választ, hogy nem. Ha azt mondod nem akkor fizess is és ne mond azt, hogy lesz még ez meg az.
- Ha 480-490 a számla, és a kezedben van egy 500 hagyd ott. Itt nem a jattról van szó, de megspórolsz egy visszasétát a kasszáig. Kedves gesztus.

Ezt nem amiatt kéne így csinálni, mert tiszteled a veled szemben álló embert vagy sem. Azért mert ezzel az utánad következő vendég kap gyorsabban italt. És ha előtted is így csinálják te is gyorsabban fogsz kapni.

A jatt-os témánál az egyik "vendég" üti agyon a véleményével a másikat.
Miért nem kalkulálják bele az árba? Azért, mert átlag 5-15% áremelés, csak még jobban kibaszná a biztosítékot az "erősen mínuszos családi költségvetés"-es vendégeknél.
Magyarországon nem számolják fel a szervíz díjat, franophone országokban úgy kapod a számlát, amit is anyáznak ám rendesen a magyarok.
A jatt-nak mi a lényege? paraszolvencia. Ha tömött sorokban állnak a vendégek nyílván, ahhoz ér oda először a bartneder, aki az előző körben jattolt. Az előtt legnagyobb úszásban mindig tiszta pult és hamutál lesz, aki jattol. Az a második sorból is fog tudni rendelni, aki jattol. Aki jattol az a felborított söre helyett kap egyet a ház számlájára.
Nem kell jattolni, csak ha erre igényed van. Ja és nem azért kell jattolni, mert a pultos mosolyog, udvarias. Ez alapkövetelmény, ha nem kapod meg egyszerűen nem mész oda soha többet.

Buci987 2010.09.17. 21:51:13

@ninimimi:
A vendéglátásban emberek dolgoznak, úgy hogy ez a fekete-fehér hozzáállás eléggé sarkított. Bele helyezheted az egészet politikai ideológiákba, sőt akár nagyobb inerciarendszerekbe is, de itt szolgáltatásról van szó.

A vendéglátás ugyanolyan szolgáltatás, mint a posta, a bank, a telekommunikáció, autószerelés, stb...
De mégis elég röhejes vagy épp megbotránkoztató lenne, ha
- A postán a csekkem vagy a készpénzem lobogtatva hajolgatnék be az ablakon, hogy szeretném befizetni a számlám.
- Ha a banki ügyintézőnek anyáznék, hogy itt minden milyen kurva dárga.
- Ha a díjbeszedő ügyfélszolgálatán hőbörögnék, hogy én már 10 perce itt állok.
- Ha a karosszéria lakatosnál fogdosnám a munkafelvevőt, hogy rám figyeljen.
- Ha besétálnék az orvoshoz miközben épp egy beteggel beszél és elkezdeném mondani a bajaim.
- Ha az autó szalonban a mellemet pakolgatva/bratyizgatva/kacsintgatva mondanám ez értékesítőnek, hogy nem lehetne-e a bőr ülést még beletenni az alapáras modellbe. (mert hát senki se látja, senki se tudja meg, csak most az egyszer, már vettem egyszer egy autót).
- Ha azt mondanám a bkv jegypénztárnál, hogy ilyen bérlet ár mellé igazán adhatna még egy tized tömböt.

Akár hiszed, akár nem a vendéglátásban dúl a legnagyobb kapitalizmus. A fenti szakmák többségében, fix fizetés van.
A pultos a fizetését a jatt, forgalom alapján kapja. Kevesen vannak bejelentve, de azt is általában levonják a forgalom alapján szánt fizetésből. Ha egy pultos egy nap 3000 forintot keres, mert nincs forgalom, akkor is sajnos a legpatkányabb vendéget is körbe kell nyalnia.
Viszont amikor túl kereslet van, akkor én döntöm el, hogy kikap italt és ki nem. Ilyenkor az udvariasság, kultúráltság, jatt, csak előrébb tesz a sorban.
süti beállítások módosítása