Feedek

Ugatás

  • v2peti: Mi van, ha túlságosan híg a matéria? Akkor jogosan lehet használni a büntetőcédulákat? :) (2016.02.22. 10:40) A három kagyló
  • Kártevőirtó: @Kutya Úr: Mert a sajt csak a Tom és Jerry-ben kedvenc eledele az egérnek. Legközelebb kenj olcs... (2012.11.27. 18:15) "A rohadás jöjjön rád..."
  • Kutya Úr: @olajbogyóka: Folytatás egy héten belül :D (2011.12.08. 19:19) Kutyaélet Nagyinterjú
  • DieLente: pedig milyen jó kis sztori volt:D (2011.08.11. 15:57) Szabadnap
  • Kutya Úr: @olajbogyóka: Minden út a pohárhoz vezet! ;) (2011.04.02. 22:32) Hogyan NE basszunk be?

Címkék

dumaszínház (17) én (46) kritika (18) lakás (12) munka (31) pia (17) stand up (7) társadalom (37) vízilabda (12)

Please welcome on the stage...

2009.11.21. 00:43 Kutya Úr

Vannak telefonbeszélgetések, amikre életed végéig emlékezni fogsz. Nekem ilyen volt az, amit csütörtökön délután folytattam...
Az egész azzal kezdődött, hogy két hete jelentkeztem egy angol nyelvű stand-up rendezvényre (Open Mike Night). Közeledett a nap, de nem nagyon akaródzott összeállni az anyag. Azért általában a fellépés napjára legalább egy vázlat van. Nehezítő körülmény volt, hogy ugye lement a tv-adás, nekem meg nincs még ebben rutinom, miként kell kezelni. Lelkesen válaszolgattam a gratuláló üzenetekre, csekkolgattam, hányan nézik meg a videó-megosztókon, stb. Szóval csináltam mindent, csak azt nem, amit kellett volna.
Eljött a nagy nap, én még mindig mással foglalatoskodtam, aztán 3-4 órával előtte elkezdtem komolyabban összerakni a mondandómat. Kiderült, hogy az angolos szókincsem nagy részét elhagytam/elittam valahol. Gáznak érzetem, de egynéhány kifejezést a SZTAKI-ból kukáztam ki. Még volt két órám kezdésig, amikor megcsörrent a telefon. Az étterem (a rendezvény helyszíne) üzletvezetője volt és közölte: a terv szerinti műsorvezető lemondta, így készüljek, mert előfordulhat, a házigazda szerepét is nekem kell vállalni...
Lehet akkorát nyelni, hogy az ádámcsutkád 15 centit elmozdul vertikális irányban! Akkora pelussal érkeztem a Ráday utcába, hogy odafelé még rágyújtani is elfelejtettem. Abban bíztam, mire odaérek, megoldódik a helyzet. Hát, nem. De legalább nem voltunk sokan. 5 perccel a hivatalos kezdés előtt konkrétan az üzletvezetők, a személyzet, a szervezőcsaj, meg én. Se vendég, se fellépő, se közönség. Addigra utolértem magam cigiben és a vázlatomat nézegettem, hátha jön valaki, akinek vicceskedhetek. Nos, 20 perc alatt megtelt az étterem...
Ez cirka 40 embert jelent, közülük talán 4-5 magyar. Az öt fellépőből hárman voltunk ott, az egyik ír srác a reptérről esett be, ketten jelezték, csak később jönnek. Az üzletvezető barátom mondta, hogy ő majd beszél egy pár mondatot feszültségoldásként, aztán enyém a színpad. A következőket mondta angolul: "A Manga Cowboy nevében üdvözlöm Önöket! Kezdődjék hát tehetségkutatónk, fogadják szeretettel Gulyás Attilát... " Ez - akárhogy is vesszük - pont egy pár mondat.
Hasonló dolog történt velem, mint első alkalommal a Godot-ban, meg a tv-felvételnél. Jött a lámpaláz és a színpadon teljesen eltűnt. Egy valami nem jött vissza, az angolnyelv-tudásom. Így utólag belátható: az angol nyelvű közönséget sokkal könnyebb megröhögtetni, mint a magyart. És nem azon röhögtek, hogy nem tökéletes az angolom. Egyszerűen más a hozzáállásuk a dolgokhoz, máshogyan tekintenek a világ dolgaira (sokkal szélesebb a látókörük!), és bár a legfiatalabb néző 20 éves lehetett, a legidősebb 60 körüli, sokkal koherensebbnek éreztem őket, mint bármelyik magyar közönséget. Nyilván a helyszín is közrejátszott valamilyen szinten (kis helyen sok ember, minimális hangosítás), de sokkal otthonosabban mozogtam, mint eddig bármikor a színpadon - nem is volt se emelvény, se színpad.

 

 Bár nem látszik, de angolul beszélek


És kiderült, hogy műsorvezetőnek is megállom a helyem. A beugrásért egyébként kaptam egy 6000 forintos kupon-t a Funzine-tól, amit egy Mexikói étteremben lehet lekajálni. Hamarosan tehát étteremkritika, de ma Magyar Kupa elődöntők a Szőnyi úton, úgyhogy megyek egy kis klórt inhalálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://dogslife.blog.hu/api/trackback/id/tr251541011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása