Feedek

Ugatás

  • v2peti: Mi van, ha túlságosan híg a matéria? Akkor jogosan lehet használni a büntetőcédulákat? :) (2016.02.22. 10:40) A három kagyló
  • Kártevőirtó: @Kutya Úr: Mert a sajt csak a Tom és Jerry-ben kedvenc eledele az egérnek. Legközelebb kenj olcs... (2012.11.27. 18:15) "A rohadás jöjjön rád..."
  • Kutya Úr: @olajbogyóka: Folytatás egy héten belül :D (2011.12.08. 19:19) Kutyaélet Nagyinterjú
  • DieLente: pedig milyen jó kis sztori volt:D (2011.08.11. 15:57) Szabadnap
  • Kutya Úr: @olajbogyóka: Minden út a pohárhoz vezet! ;) (2011.04.02. 22:32) Hogyan NE basszunk be?

Címkék

dumaszínház (17) én (46) kritika (18) lakás (12) munka (31) pia (17) stand up (7) társadalom (37) vízilabda (12)

Gyömbér

2010.05.26. 10:40 Kutya Úr

2006 nyár, London. Egy szépnek aligha nevezhető napon a Mauriciuszi haverom elém pattintott egy 0,33-as alumínium dobozt: "Here you go! Gingerbeer!" Na, ez mi? Kiderült, hogy gyömbérsör. Addig csak hallomásból ismertem a terméket. Megkóstoltam, és meg kell mondjam, kurvaszar volt. Sokadik próbálkozásra - illemből - meg bírtam inni. A felét.
2007 nyár, Cha-cha-cha Terasz, Margitsziget. Próbálgatom vendéglátós szárnyaimat, aminek ugye az a mellékhatása, hogy iszol. Így ismerkedtem meg a Chupito nevezetű itallal. Alább az akkori recept:

Chupito
1 gerezd lime (zöldcitrom) leve
2cl Captain Morgan Spiced
2cl gyömbér üdítő (Kinley Ginger Ale/Canada Dry), vagy gyömbérsör
Feles pohárban

Na, ebből az italból hozzávetőleg 5-15 darabot fogyasztottunk el műszakonként. Ennek csak annyi volt a mellékhatása (a szalonspiccen kívül persze), hogy másnap általában zsibbadt az ember ínye. Több fogorvos egybehangzó állítása szerint a szénsavas genyáktól lehet ilyen, mondjuk én azóta nem erőltetem sem ezt a piát, sem a Cuba Libre jellegű italokat.
A főiskolán az egyik évfolyamtársam a gyömbérből tartott előadást, be is hozott egy kis darabot. Akkor láttam először, hogy is néz ki, bár nem kóstoltam meg. Telt-múlt az idő, elkezdtem tanítani angolra egy mixer barátomat. Vele bartereztem, vagyis tudást cseréltünk. Ő "alkoholul" tanít, ami ugye beszélgetés, kóstolgatás... Valamiért a gyömbért választotta kísérőnek, úgyhogy ismét előkerült ez a pia. Aztán az öcsémmel voltunk nemrég egy perzsa étteremben. Üdítőnek én gyömbérteát választottam. Mit mondjak, nagyon jó volt! A múlt héten meg úgy döntöttünk a barátommal, főzünk valami gyömbéreset. Ebből lett az alábbi:

Gyömbéres-tejfölös pangasius, rizzsel

Csináltunk egy fokhagymás, olajos alapot, ebben kisütöttük a mindenféle fűszerrel összemaszatolt halat. A maradék olajba tejfölt zúztunk, újra megfűszereztük, egyebek közt gyömbérrel. Mellé sima rizst szervíroztunk.

Elképesztően jó lett, egy pillanat alatt elfogyott. Aztán belegondoltam, hogy tulajdonképpen vettünk egy cirka 10 dekás gyömbért 120 forintért. Ebből főztünk egy főételt, egy teát, és még meg van legalább a fele. Szóval lehet okos és ügyes dolgokat csinálni a konyhában is, csak kis odafigyelés kérdése. Bár még nem tudom, mi lesz a következő "eszköz", amit kipróbálunk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ő az a gyökér

A bejegyzés trackback címe:

https://dogslife.blog.hu/api/trackback/id/tr152018658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása