Feedek

Ugatás

  • v2peti: Mi van, ha túlságosan híg a matéria? Akkor jogosan lehet használni a büntetőcédulákat? :) (2016.02.22. 10:40) A három kagyló
  • Kártevőirtó: @Kutya Úr: Mert a sajt csak a Tom és Jerry-ben kedvenc eledele az egérnek. Legközelebb kenj olcs... (2012.11.27. 18:15) "A rohadás jöjjön rád..."
  • Kutya Úr: @olajbogyóka: Folytatás egy héten belül :D (2011.12.08. 19:19) Kutyaélet Nagyinterjú
  • DieLente: pedig milyen jó kis sztori volt:D (2011.08.11. 15:57) Szabadnap
  • Kutya Úr: @olajbogyóka: Minden út a pohárhoz vezet! ;) (2011.04.02. 22:32) Hogyan NE basszunk be?

Címkék

dumaszínház (17) én (46) kritika (18) lakás (12) munka (31) pia (17) stand up (7) társadalom (37) vízilabda (12)

Rajongás

2009.12.08. 02:17 Kutya Úr

Az előző posztról eszembe jutott egy régi kedves emlék, 1996-ból. Én a Margitszigeten nőttem fel, 1992 szeptemberében vitt le apukám az uszodába, a KSI vízilabda szakosztályához edzésre. A legenda szerint: Ili néni behajintott a vízbe, s csak annyit mondott, ússz! Elkezdtem gyorson tempózni, Ili néni jött mellettem a parton. Húsz méter után rámlegyintett, jó leszek vízilabdázónak. Aznap 800 métert úsztam le. Bemelegítésképpen.
7 évesen belecsöppentem a világ egyik legprofibb utánpótlás-nevelésének kellős közepébe. Kezdetben csak heti három edzés volt, majd egy idő után igény mutatkozott a heti ötre. Bírtam a gyűrődést, elkezdtem fogyni, nyúlni, szélesedni, erősödni. Jött a nyár, edzőtábor, napi két edzés. Ekkorra már beleszerettem az uszodába, de még nem tudtam róla. A nagymamám minden nap kísért, jött velem. Ha nem volt kedvem, akkor is menni kellett, sőt, a nagyi akkor is ment, amikor én beteg voltam, mert jóba lett Ili nénivel. Ráadásul a csapattársaim is hiányolták, ha nem volt ott...
Az uszodába nem nehéz beleszeretni, főleg nem a Hajósba. Ha gyermekként bemész az uszodába, az előcsarnokban rögtön látod márványtáblákon a magyar úszósport Olimpiai-, világ-, és Európa-bajnokait, Világkupa győzteseit. Aztán fordulsz 180 fokot és ott jön veled szembe...
Emlékszem, nyáron a két edzés között azt néztük a víz alatt szemüvegben, kinek milyen a lábtempója. Egész nap a vízben voltunk, még télen is le voltunk barnulva. Én kapusként kezdtem, úgyhogy Kósz Zoltán volt a példaképem, de mindenkinek megvolt a maga kedvence. Néztük az edzésüket, és reménykedtünk, hogy egyszer majd mi is ott lehetünk a magyar válogatottban. És persze állandóan ment a hülyéskedés.

 

 A kedves emlék 1996-ból - egy dedikált póló

A pólót aláírták:
Benedek Tibor, Dala Tamás, Gál András, Horkai György, Kásás Tamás, Kiss Gergely, Kósz Zoltán, Kuna Péter, Németh Zsolt, Vincze Balázs.

11 évesen rajongtam a vízilabdáért. A rajongás egészen addig tartott, amíg újságíró nem lettem. Onnantól már "nem volt szabad". Ugyanis objektívnek kell lenni. És egyébként tényleg, azóta máshogyan viseltetek a rajongás iránt. Hiába hurcoltak annak idején Fradi meccsekre az Üllői útra, a vízilabda maradt meg - abból is a válogatott. Emlékszem, 2008-ban megfogadtam, ha Olimpiát nyernek a srácok, sírva fogok fakadni. Hát nem sikerült. Csak pár nappal később. Részegen ballagtam hazafelé a Margithídon, benéztem az uszoda felé és akkor megcsapott. Aki akkor szembejött velem, csak annyit látott, hogy egy fazon slattyog át a hídon tangapapucsban, szörfgatyában, pólóban, és szipogva mormog maga elé: Megcsináltátok, bazmeg! Megcsináltátok!
Van még egy csapat, amelyiknek szurkolok, a Pittsburgh Penguins. A szimpátia még gimnáziumból ered, elkezdtünk játszani az NHL 2002-vel. Akkor a legjobb játékos - a program szerint - Mario Lemieux volt, ígyhát a Pittsburgh-öt választottuk. Azért a többes szám, mert a játékban part(ö)nerem volt egy gimnáziumi osztálytársam, akivel együtt kezdtünk el újságírni, és tavaly együtt ugráltunk örömünkben, amikor vége lett a döntő hetedik meccsének. Meglepett a dolog, mert bár jó volt örülni, csak valahogy nehezen fér a fejembe, hogy miért tud lelkesedni az ember egy dologért, ami hozzávetőleg 7500 kilométerre van tőle.

Ezt a mezt életem első nagy szerelme küldte Kanadából


A mindennapi rajongás eltűnt belőlem, bár talán soha nem is voltam az a rajongó típus. Olyannyira nem, hogy mostanában azt is nehéz észre venni rajtam, ha csak simán örülök valaminek, vagy abszolút nem. Mindenesetre bizonyos, ha 2012-ben Olimpiát nyernek a vízilabdások (ideértve a hölgyeket is!), nagy eséllyel le fog gördülni néhány könnycsepp az arcomon. Még ha pár nap késéssel is.

QUIZ

Ki az a Pinocchio, akinek az aláírása a fenti póló hasán szerepel és vajon miért írta alá ugyanazt a pólót, mint az 1996-os férfi vízilabda válogatott? Annyit segítek, hogy megszállott és sajnos már lassan egy éve nincs köztünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://dogslife.blog.hu/api/trackback/id/tr891582284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fricsek · http://fridabogi.blog.hu 2009.12.08. 12:45:32

Utolértem magam, tudom nem témába vág, de tetszett nekünk igérni olyan posztot amiben szerelem is lesz. Tessék megírni!

Kutya Úr · http://dogslife.blog.hu/ 2009.12.08. 12:56:52

@Fricsek: A szülinap még csak az első volt. A szerelemről fogok írni, ígérem, de a türelmedet kérem. Legkésőbb az év végi összefoglalóban szó lesz róla, bár nyilvánvalóan önálló posztot érdemelne. Nem is egyet...
süti beállítások módosítása