Feedek

Ugatás

  • v2peti: Mi van, ha túlságosan híg a matéria? Akkor jogosan lehet használni a büntetőcédulákat? :) (2016.02.22. 10:40) A három kagyló
  • Kártevőirtó: @Kutya Úr: Mert a sajt csak a Tom és Jerry-ben kedvenc eledele az egérnek. Legközelebb kenj olcs... (2012.11.27. 18:15) "A rohadás jöjjön rád..."
  • Kutya Úr: @olajbogyóka: Folytatás egy héten belül :D (2011.12.08. 19:19) Kutyaélet Nagyinterjú
  • DieLente: pedig milyen jó kis sztori volt:D (2011.08.11. 15:57) Szabadnap
  • Kutya Úr: @olajbogyóka: Minden út a pohárhoz vezet! ;) (2011.04.02. 22:32) Hogyan NE basszunk be?

Címkék

dumaszínház (17) én (46) kritika (18) lakás (12) munka (31) pia (17) stand up (7) társadalom (37) vízilabda (12)

Letegeztél?

2010.01.27. 20:23 Kutya Úr

Új tanítványom van, egy tehetséges, ifjú balerina. Érdekes dolgokat mesélt a balett világáról. Eddig is tisztában voltam vele - vagy legalább is sejtettem-, hogy egy igen komoly, már-már militáns közeg az övék. Egy két tanulságos történettel megerősítette a sejtéseimet, de nem ezek ütöttek szöget a fejemben, hanem egy látszólag periférikus dolog. Elregélte, hogy nagyrészt magázódnak. Nem csak a tanítványok a mesterekkel, de ő még a családján belül is magázódott egy darabig a szüleivel - minthogy az egész család a tánc- és zeneművészetekben él.
Csak azon tűnődtem el egy röpke pillanatra, hogy kikkel magázódok? Hát, nem sok emberrel. A "csúcstartó" eddig a volt munkahelyemen a 73 éves úr, aki hétvégenként jött segíteni hajnalba zárni a romkocsmába... Menetrend szerint a szombati zárás után a Lehel téri piacra mentünk reggelizni, de előtte bedobtunk egy rumot, meg egy kávét. Már első alkalommal is agitált, hogy tegezzem, de akkor nem akartam. Aztán addig nyaggatott, míg végül elkapta az ütemet és addig itatott, míg letegeztem.
Volt egy újságíró kollégám, akivel "viccből" magázódtunk. Nem sokkal idősebb nálam, de valahogy jobban esett nekünk magázódni. Van egy haverom, akivel nem csak magázzuk egymást, de urazzuk is. Szóval érdekes dolog ez, és tapasztalatom szerint kiveszőben van a magyarból. Félő, hogy előbb-utóbb teljesen eltűnik. Nagy kár lenne.

 

 

 

 

 

 


 

Tegezek

A bejegyzés trackback címe:

https://dogslife.blog.hu/api/trackback/id/tr491683024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

venusz22 (törölt) 2010.01.28. 20:45:09

A magázódás, mint tiszteletadás eltűnése ellen én is tiltakoznék. Viszont tapasztalatom szerint sokszor előfordul, hogy idősebb, vagy középkorú emberek kifejezetten megsértődnek, ha nem tegezed vissza őket. Úgy gondolom, ezzel kicsit fiatalítani szeretnék magukat. Más esetekben pedig a magázódás inkább a távolságtartás miatt marad meg. Nekem fiatal, volt középiskolai tanáraim ajánlották fel, hogy tegezzem őket, de úgy éreztem, akkor oda lenne a "nagy tudású tanár, aki oktatott" illúziója. Így legalább a 'Tanárúr' megszólítást meghagytam.

Kutya Úr · http://dogslife.blog.hu/ 2010.01.28. 21:04:27

@venusz22: Én volt edzőimnél alkalmazom a "magategeződést", pl: Szia, Peti bá'. Ez mondjuk egy jópofa határeset.
Nem irigylem azokat, akik a tegezéssel akarnak fiatalabbnak, vagy jófejnek tűnni. Azokért is kár.

Porcelán baba 2010.01.31. 12:45:05

Nos. Nálunk teljesen természetes a magázódás mint ahogy Attila is elmesélte.( én vagyok az az ifju, tehetséges balerina) Szerintem minden iskolában a magázódás lenne a normális.Nekünk is vannak fiatal tanáraink de ugyanugy magázódunk.
Sőt a családon belül is egy bizonyos korig.

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.02.01. 17:38:17

én azt tapasztalom, hogy a kicsiknek nem is tanítják meg helyesen, hogyan kell magázódni, önöződni...
csókolom.
süti beállítások módosítása