Feedek

Ugatás

  • v2peti: Mi van, ha túlságosan híg a matéria? Akkor jogosan lehet használni a büntetőcédulákat? :) (2016.02.22. 10:40) A három kagyló
  • Kártevőirtó: @Kutya Úr: Mert a sajt csak a Tom és Jerry-ben kedvenc eledele az egérnek. Legközelebb kenj olcs... (2012.11.27. 18:15) "A rohadás jöjjön rád..."
  • Kutya Úr: @olajbogyóka: Folytatás egy héten belül :D (2011.12.08. 19:19) Kutyaélet Nagyinterjú
  • DieLente: pedig milyen jó kis sztori volt:D (2011.08.11. 15:57) Szabadnap
  • Kutya Úr: @olajbogyóka: Minden út a pohárhoz vezet! ;) (2011.04.02. 22:32) Hogyan NE basszunk be?

Címkék

dumaszínház (17) én (46) kritika (18) lakás (12) munka (31) pia (17) stand up (7) társadalom (37) vízilabda (12)

Bicikli

2010.04.27. 16:27 Kutya Úr

Ott tartok, mint 6 éves koromban. Elmagyarázom. Itt a bringaszezon - bár most pont úgy esik, mintha kötelező lenne -, az elvetemültebbek már egy hónapja biciklivel tolják. Nemrég volt Critical Mass is, egyre több bringaút van, a környezetemben majdnem mindenkinek van biciklije.
Gyerekkoromban sokat bicikliztünk a famíliával. Ahogy nőttünk öcsémmel, úgy volt igény újabb gépekre. Az én levetett bringáimat öcsém kapta, mígnem már csak egy volt kettőnknek. A többit menet közben ellopkodták, széthasználtuk, kinőttük, eladtuk... A végső egy is inkább öcsémé volt, ő vette, de néha én is hajtottam.
Egyszer egy ilyen alkalommal bulizni mentem vele, nem akartam inni, de ez ugye nem így működik... Nem emlékszem a hazaútra. Amikor reggel felkeltem, fájt a jobb csípőm, meg le volt horzsolva a bal alkarom (?), a bringa meg ott állt a szobában a helyén. Ahogy kóvályogtam, észrevettem, hogy az első fékkel valami nem stimmel. Akkora nyolcas volt az első kerékben, hogy alig fért át a kerék a villák között, a fék meg ki volt akasztva. Nem tudom, mi történt, azt sem, hogyan értem haza. Midenesetre arra a szezonra kioffoltam a gépet, mert nem volt pénzem megjavíttatni. Öcsémnek sem. A következő szezon előtt megjavíttattuk, felváltva használtuk. Akkoriban a Nyugatinál dolgoztam a szép emlékű Kópé teraszon. Egyik nap azzal mentem, de vezetésre képtelen állapotban távoztam, nem akartam megint megtörni. Ezért otthagytam lelakatolva a biztonsági őrök helyén. A következő műszakomig eltelt három nap. Mire mentem, már ellopták... A non-stop biztonsági szolgálat orra elől. Vagy inkább segítségével. Nem értem, miért. Jóban voltunk velük, tudták, hogy az enyém... Mindegy, azóta nem ültem biciklin.
Hogy miért tartok ott, mint 6 éves koromban? Az egyik leghőbb vágyam egy bicikli! Ezt már - valószínű - nem nőném ki, vigyáznék rá, mint a saját gyerekemre, de persze nyomnám is rendesen. Konkrétan egy fél országútira gondoltam. Azért nehéz ilyet találni, mert alapvetően nem 100 kilós emberekre tervezték ezeket, na meg ott van a kápé konstans hiánya. Szóval vannak itt tervek: bicikli, digitális fényképező... Ha valaki tud segíteni ezek megvalósításában, kérem, tegye meg!

A bejegyzés trackback címe:

https://dogslife.blog.hu/api/trackback/id/tr411956539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Rudi_ 2010.04.27. 23:31:39

Egyrészről teljesen normális, hogy az ember bicajra vágyik, bármilyen korban. Ma ugyanúgy megbámulok minden bringát, mint gyerekkoromban.
Másrészről a 100kg-os nyugalmi tömeg nem olyan extrém: hirtelen nem is tudnék olyan bicajt mondani, amelyik ne bírna el, így szinte bármilyen bicajt megvehetsz. Fél országúti már nincs, azt még a Csepel találta ki, az ötsebességes országútikat hívta így, ha jól emlékszem, csak hátsó váltója volt. Ma már a váltók a bringa olcsóbb részét képezik.
Ha használtat szeretnél, akkor én a bikemag apróhirdetéseit javaslom (bikemag.hu/apro/), de van egy viszonylag új is, a kerekparpiac.hu/. Általában olyan 17ezertől indulnak a városi/trekking bicajok felfelé. De a célodnak még akár mountain bike is megfelel.
Ha újat szeretnél, akkor minimum olyan 45ezer forintot kell rászánnod. De a sárvédők, csomagtartó, ilyesmik még elég komoly pluszkiadást jelenthetnek. Budapesten a bicajboltok jelentős részét ugyan már feketelistára tettem, de jó tapasztalataim vannak a következőkkel:
www.bigbike.hu/ (Örs vezér tere, IKEA mellett, kedves, készséges, vidám bicajfanok)
www.allez.hu/ (Kálvin térnél, Baross utcában, van ugyan egy Pumukli formájú gyerek, aki néha idegbeteg, ettől eltekintve jó bolt.)
www.berguson.hu/ (Óbudán, Vihar u., korrekt hely, csak nekem nagyon kiesett az irányból)
Érdemes megnézni az akciókat is, az alleznél most pl. le van árazva egy Merida Urban 7.3 70-ről 40 ropira.

Kutya Úr · http://dogslife.blog.hu/ 2010.04.28. 15:16:33

@_Rudi_: Köszönöm a segítséget és a tippeket, belevetem magam a nézegetésbe!
A 100 kilóval az a baj, hogy bár tudom, a gép elbírja, de van olyan, amire ránézésre nem merek ráülni, mert egy pillanat alatt elgörbíteném a kormányát, meg masnit hajtanék a pedáljára...

.Frajti 2010.05.31. 16:48:03

Nem tudom sikerült-e azóta bringát venni, de remélem, ha igen, akkor egy jó lakatot is vettél hozzá. U-lakat, vagy vastag lánc. Semmi sodronyos szar. :)

criticalmass.hu/lakat

Kutya Úr · http://dogslife.blog.hu/ 2010.05.31. 17:46:34

@.Frajti: Igen, azóta már van biciklim. Egyelőre egy számzáras-sodronyos zár fogja, de alig járkáltam még vele. Se sárhányó, se világítás, se masszív lakat. De köszönöm a tippet, minden ismerősöm ezzel a javaslattal kezdi egyébként... Azt hiszem több biciklit lopnak el idehaza, mint amennyit eladnak.

.Frajti 2010.05.31. 18:21:39

@Kutya Úr: Na, örülök akkor. Vigyázz rá rendesen, nekem is vitték már el gépem... Csak rövid ideig hagyd kikötve U-lakattal is. Az ördög nem alszik. :)
süti beállítások módosítása