Feedek

Ugatás

  • v2peti: Mi van, ha túlságosan híg a matéria? Akkor jogosan lehet használni a büntetőcédulákat? :) (2016.02.22. 10:40) A három kagyló
  • Kártevőirtó: @Kutya Úr: Mert a sajt csak a Tom és Jerry-ben kedvenc eledele az egérnek. Legközelebb kenj olcs... (2012.11.27. 18:15) "A rohadás jöjjön rád..."
  • Kutya Úr: @olajbogyóka: Folytatás egy héten belül :D (2011.12.08. 19:19) Kutyaélet Nagyinterjú
  • DieLente: pedig milyen jó kis sztori volt:D (2011.08.11. 15:57) Szabadnap
  • Kutya Úr: @olajbogyóka: Minden út a pohárhoz vezet! ;) (2011.04.02. 22:32) Hogyan NE basszunk be?

Címkék

dumaszínház (17) én (46) kritika (18) lakás (12) munka (31) pia (17) stand up (7) társadalom (37) vízilabda (12)

Műszaki értelmetlenség

2010.06.03. 22:15 Kutya Úr

Már gyerekkoromban sem volt türelmem az apróságokhoz. Anno (2003) nagyon tetszett Juan Pablo Montoya Williams-BMW-je. Addig járkáltam az egyik modellező boltba, míg végül a kérésemre szereztek egyet valahonnan. Örültem, nekiálltam összerakni. Nagyon jól ment. Már kész volt a festés is, jöttek a matricák. Ennek az autónak az oldalsó részén volt egy U-alakú ezüst csík, ami elindult a hátsó szárnytól, elment a pilóta kabinjáig, majd visszaérkezett a hátsó kerékhez. Na, most ezt a kibaszott matricát nem sikerült tizenhetedszerre sem felragasztani, úgyhogy megfogtam az autót és úgy falhozbasztam a ferdén lobogó ezüstcsíkkal együtt, hogy ripityára tört. Egyetlen pillanatig nem bánkódtam. Sőt, megutáltam az egész modellezést, a kirakós játékokat és minden ilyen finommotoros-koncentrálós dolgot.
Aktív vízilabda játékosként sem cselezgető szélsőt játszottam. Bekk, átlövő poszton éreztem otthon magamat. Bekkben lehetett aprítani, ütközni, csapkodni. Átlövőként meg volt időm megnézni, hova akarom lőni - és bár az utolsó pillanatban rácsuklózott mozdulat valóban finommotoros dolog, előtte azért lehet tenni néhány széles lóbát, meg nincs az a centizés, mint ziccerben a kapu előtt.
Bármikor kicserélek egy villanykörtét, sőt, át is huzalozom a lakást, csak mondjuk a foglalatot, meg az aljzatot ne nekem kelljen aprólékosan a helyére biggyesztgetni, mert agyfaszt kapok tőle!
Tavasszal az öcsémnél festettünk lakást. A nagy falfelületeket lazán megcsináltam, egyenletes is lett, de a sarkok, meg a szegélyléc, meg a konnektor körül... Icike-picike mókusecsettel prüntyög körülötte az ember! Borzasztó!

Jön a lényeg... Kaptam egy biciklit. Új, még bejáratós. Patkófékes. Tegnap - ha már úgyis esett - gondoltam átnézem, van-e nyolcas a kerékben, nincs-e repedés a vázon... Hát, se repedés, se nyolcas, viszont elől is, meg hátul is annyira elállítódott a fék a gyári állapothoz képest, hogy konkrétan egyik kerék sem forgott körbe. Vagyis, amikor legutóbb tekertem vele mondjuk 5 kilométert, az körülbelül 8-nak felelt meg. Én meg csodálkoztam, miért nem tudok egy bizonyos sebességnél gyorsabban menni.
Ma szépen kicsücsültem az erkélyre és elkezdtem beállítgatni. Nosztalgikus érzésem támadt. Apámmal annak idején ez heti program volt, mert mindegyik bicikli szar volt és nem lehetett őket rendesen beállítani. Nyikorgott a fék, vagy alapból befogott, kerregett a váltó... Egy ilyen szeánsz alkalmával apám majdnem kiszúrta a szememet egy csavarhúzóval. Szóval nincsenek jó emlékeim, ráadásul - mondom - minden héten centrírozgattunk, mert szarok voltak a gépek. Kurvára untam.
Ma, ahogy szereltem, rájöttem: ha még egyszer valami elállítódik, nem fogom megcsinálni. Egyszerűen leteszem a biciklit egy sarokba és kész! Többet kell foglalkozni magával a biciklivel, mint amennyire jól esik biciklizni! Ez kurvanagy gáz! Mintha csak azért vennél házimozit, hogy legyen mit beállítanod minden film előtt. Nem hagyom elbaszni a jókedvemet, csak azért, mert a mozgó alkatrészeket 20 percenként utána kell állítgatni!


Így fogok kinézni, ha állítgatni kell
 

Mi a fasznak állít be valamit az ember, ha utána elállítódik? Miért állítódik el? Ki állítja el? Mit kell csinálni, hogy ne állítódjon el? Vigyem vissza a gyártónak, hogy szervizelgethessen fél évente? Egy nagy büdös brokit, azt! Beállítod, vagy beállítom - és úgy marad, bazeg, amíg szét nem esik az egész! És ez nem csak a biciklikre igaz, hanem mondjuk a szakállnyíróra, a porszívóra, a számítógépre, a radiátorra, sőt, még a mikrohullámú sütőre is!

A bejegyzés trackback címe:

https://dogslife.blog.hu/api/trackback/id/tr512053407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.Frajti 2010.06.04. 13:27:22

Ha már biciklis téma, belevauvau. Szóval, ha jó bicikliről, modernről beszélünk, megfelelő minőségű alkatrésszel, akkor valóban megmarad az öröm a bringázásnak. Nem kell annyit bíbelődni vele. Nekem pl. egy év alatt kb. kétszer kellett hozzányúlnom. Egyszer a váltóhoz, egyszer a fékhez. De pöpec azóta is. :) (jó, a váltót elcsesztem, más rakta helyre, most tényleg jó azóta:D)

Kutya Úr · http://dogslife.blog.hu/ 2010.06.04. 14:30:28

@.Frajti: Akkor örülök, ha van remény! :D Mondjuk mi számít jó minőségűnek? Nyilván óriási különbségek vannak. Mondjuk a saját ideálomat úgy képzelem el, hogy kevlár-acél keverék váz és össze van kötve a kormánnyal a "hajam", mint a naviknak az Avatarban.

.Frajti 2010.06.05. 16:31:24

@Kutya Úr: Nem tudom milyen géped van, így nehéz megmondani. A váltók terén pl. monti-trekking vonalon ugye Shimano váltók a jellemzők, amettől már kevés baj lesz vele: Acera, Alivio, Deore, XT, LX. Nekem csak egy Acerám van, Aliviora mondják már, hogy megbízható, de nekem még nem volt bajom ezzel se. Jó szerviz kell, vagy egy jó ismerős, ha magunk nem értünk hozzá, és tényleg nem kell bibelődni a géppel.

Kutya Úr · http://dogslife.blog.hu/ 2010.06.05. 18:41:44

@.Frajti: Köszi az infókat! A váltó Shimano, de a váltókaron Sunrun felirat szerepel. A vázon meg X-Fact. Szerintem az X-faktor című műsorhoz készítették, de Buci balesete után leálltak a matricázással...

.Frajti 2010.06.06. 11:49:37

:)

Váltón csak Shimano felirat szerepel? Semmi egyéb? Az baj, mert akkor valami nagyon alsó kategóriás lehet. Sajna a bringád márkája se az egeket verdesi. De remélem szerencséd van, és pont egy jól egybemaradót fogtál ki. :)
süti beállítások módosítása